1. Opiskellaan missä vain
Lapset jaksavat pitää opiskelua mieluisana, kun päivittäinen opiskeluaika on vain 20 minuuttia heille sopivasti annosteltuna. Hyödynnetään etenkin kerhomatkat harjoitteluun. Otetaan siis tylsät ajat hyötykäyttöön.
2. Valitaan ryhmälle/ lapselle sopivin oppimistapa
Valitaan omalle luonteelle sopivin opiskelutapa. ”On kahdenlaisia oppijoita:
A rutiineista pitäviä ja B rutiineja inhoavia.
A ryhmälle laaditaan oma aikataulu jota noudatetaan.
Esimerkiksi kaksi toistojen sarjaa ja yksi uusi oppitunti päivässä.
B ryhmäläisten kanssa toimitaan hieman eri tavalla joka päivä. Rutiineja inhoavat voivat esimerkiksi muutaman päivän pelkästään toistaa opittua (aika ei kulu hukkaan, sillä ei unohdeta mitään!) ja keskitytään muina päivinä vain uusiin oppitunteihin. Tai noudatetaan muuta mallia, joka sopii parhaiten.
3. Kohennetaan itsevarmuutta harjoittelemalla
Pyritään käyttämään kieltä kerran viikossa oikeassa elämässä: Kun kieltä käyttää käytännössä, asiat jäävät pitkäkestoiseen muistiin.”


4. Päivittäinen oppiminen tapana
”Kaikkein tärkeintä on tehdä jotain joka päivä. Käyttetään opiskeluun vaikka vain 10 minuuttia, jos 20 on liikaa. Uusi asia yhdistyy aiemmin opittuun lyhyessäkin ajassa.” Mm kielen oppimisessa suositellaan pitämään tavoitteena 20 minuutin opiskelua päivässä.